Over ons

The Herborist® is ontwikkelaar van hoog kwalitatieve en 100% natuurlijke voedingssupplementen op basis van vnl. kruiden en planten.

Alexander Demeeter, zaakvoeder en productontwikkelaar, heeft voor het ontstaan van The Herborist® jarenlang een bioshop uitgebaat te Ninove, België (1983-2000). Alexander: “voor ik mijn eigen bioshop uitbaatte werd ikzelf getroffen door ziekte en door mijn zoektocht naar antwoorden heb ik aan de lijve mogen ondervinden hoeveel krachtige hulpstoffen we uit voeding, maar vooral uit kruiden en planten kunnen halen!
De regels zijn simpel, natuurlijke elementen hebben een goed effect op lange termijn. Enkel dan kan je lichaam, zonder enige bijwerkingen, opnieuw optimaal herstellen en functioneren”.

Hierdoor werd hij een overtuigde “bio lover” en praat nog steeds met dezelfde passie hierover. Zijn voorliefde voor de natuur en vnl. de interesse in de kracht van kruiden en planten heeft hem getriggerd om herborist te worden en deze kennis met volle overtuiging en gedrevenheid om te zetten in natuurlijke maar vooral krachtige combinaties. Zo ontstond het merk, The  Herborist®.

Alexander: “Tot op heden werden onze producten steeds op een professionele manier getoetst qua dosering door bio-ingenieurs en door verscheidene artsen op basis van wetenschappelijk onderzoek maar vnl. op basis van experienced-based medicine gelinkt aan een brede waaier indicaties die zeer actueel zijn”.
De producten van The  Herborist® bevatten unieke combinaties, bereiken vele indicaties die het lichaam zonder enige bijwerkingen ondersteunen, met dank aan de onuitputtelijke kracht van de natuur! Bovendien zijn de producten vrij van gist, gluten, sacharose, kunstmatige conserveermiddelen, artificiële kleur-, geur- en smaakstoffen. Alle inhoudsstoffen werden gecontroleerd op pesticiden, herbiciden en zware metalen.

Alexander: “De hoge kwaliteit van de inhoudsstoffen van onze supplementen is sinds jaar en dag ons visitekaartje en de vraag van vele zorgverstrekkers naar natuurlijke supplementen als basis van hun therapie wordt door het ruime gamma van The Herborist® beantwoord. Daarom worden ze sinds het jaar 2000 vaak ingezet als fytotherapie op advies van verscheidene zorgversterkers in België en sinds kort ook in Nederland. Als verdeler voor Nederland hebben we bij The Herborist® voor Chicamica gekozen omdat zij voor zowel B2B- als B2B-klanten de eenvoudigste en snelste service aanbieden.

Majella De Roover, Sales  Representative: “Patiënten worden meer en meer bewust over de maatschappij waarin we leven en dat door verontreiniging van onze planeet het steeds moeilijker wordt om enkel voeding als therapie te verkiezen. Daarom neigen we met z’n allen naar natuurlijke elementen die krachtige inhoudsstoffen bevatten. Maar we begrijpen ook dat het voor de consument en zorgverstrekkers als maar moeilijker wordt om door het bos de bomen te zien als het gaat om te kiezen voor de juiste natuurlijke elementen en dosering  hiervan. Daarom is het voor de basis van een goede therapie van belang dat de kennis achter alle combinaties van onze producten toch gekend is. The Herborist® wil zich onderscheiden van andere merkhouders door hoge kwaliteit en unieke combinaties aan te bieden. Daarom  zal The Herborist® vanaf het voorjaar van 2019 verscheidene seminaries en workshops organiseren met interessante sprekers met jarenlange ervaring uit hun vakgebied die dezelfde filosofie hanteren als wij bij The Herborist® zelf, Health Through Herbs”.

Melissa Demeeter, Accountmanager: "Communicatie is een zeer belangrijk aspect voor ons. We mogen met enige fierheid zeggen dat de hoge kwaliteit van onze producten de reden is dat we door de jaren heen onze klanten op een natuurlijke manier ondersteund hebben en als bedrijf alleen maar groeien door deze positieve feedback. Het is dan ook ons doel om in de toekomst nog meer informatie te delen over Health Through Herbs. Daarom doen we ons best om, via dit medium en sociale media, interessante weetjes over kruiden en planten te delen.
Bij praktische vragen over productgebruik, voorkomende interacties en inhoudsstoffen proberen we met de pagina veelgestelde vragen (FAQ) de klant een duidelijke antwoorden te geven. Maar mocht die vraag en het volledige antwoord hierop toch niet tussen de lijst staan, dan mag de klant zeker en vast contact met ons opnemen! Mocht deze vraag te persoonlijk of te maken hebben met hun therapie of voorgeschiedenis, dan verwijzen we graag naar de behandelende arts of de kaart waarop ze een deskundige kunnen raadplegen."

Beth Segers, Secretary & Customer Coordinator: "We willen graag ieders taal spreken en daarom is deze site opgedeeld in twee luiken, die van de professioneel en die van de particuliere klant.
Zo is elke klant, in de graad van zijn of haar behoefte, voldoende geïnformeerd.
Elke klant heeft bijvoorbeeld een persoonlijke account die alle bestellingen kan nakijken die geplaatst werden en de factuur downloaden, indien nodig.
Ook zal de klant, na het plaatsen van de bestelling, een bevestiging en een track&trace link ontvangen van Bpost. Zo kunnen ze het pakje steeds volgen en krijgen ze de transportinformatie in slechts enkele muisklikken.
Bpost vraagt sinds kort zelfs enkele uren voor ze het pakje leveren, indien je die dag toch plots niet thuis zou zijn, of ze het mogen achterlaten op een speciale plaats, bij de buren of in een afhaalpunt mogen achterlaten. Zo kan de klant toch nog last minute beslissen waar het pakje geleverd wordt."